Online marketing: zelf doen of uitbesteden?

Bedrijven willen graag online zichtbaar zijn voor hun doelgroep. Dit is ook heel logisch, aangezien er steeds meer aankopen online worden gedaan. Om op de juiste momenten zichtbaar te zijn voor je doelgroep is het belangrijk om een goed marketingplan te hebben. Dit plan kan je zelf opstellen en uitvoeren, maar kan je ook overlaten aan een online marketing bureau. Beide hebben natuurlijk hun eigen voordelen.

Zelf doen

Het grootste voordeel van online marketing zelf uitvoeren is dat je volledige controle hebt over wat er wordt gedaan. Bij een bureau heb je vaak wel veel inspraak op de keuzes die ze maken, maar ben je uiteindelijk toch niet helemaal in controle. Wanneer je zelf personeel hebt die het kan uitvoeren, dan heb je natuurlijk volledige controle. Hiernaast weet je ook zeker dat het personeel die de marketing uitvoert snel en makkelijk kan overleggen met alle niveaus binnen de organisatie en iedereen weet wel hoe belangrijk goede communicatie is. Ten slotte weet je ook zeker dat de online marketeers kennis hebben van de branche waarin je actief bent.

Uitbesteden aan een online marketing bureau

Het uitbesteden van je online marketing kan enorm veel voordelen. Om te beginnen kan je veel geld besparen op een aantal vlakken. Zo is het enorm duur om een paar FTE’s aan te nemen die het werk goed kunnen doen. Verder maken marketeers gebruik vaan veel verschillende tools die allemaal geld kosten. Wanneer je zelf de online marketing wilt doen, moet je deze tools ook zelf aanschaffen. Hiernaast neem je een groep aan experts in dienst die hun kennis en ervaringen kunnen combineren om het optimale resultaat voor jouw bedrijf te kunnen bereiken. Wil je nou hulp van een online marketing bureau? Neem dan een kijkje op www.ha-marketing.nl.