Marketing hoe en wat

Wilt u meer weten over de verschillende soorten marketing? Dat leggen we in dit artikel kort aan u uit (Bron: www.positivedigits.com).

  • Marketingplan. Ontdek wat een marketingplan is, waarom u er een moet ontwerpen en de sleutels tot het maken van een plan. Zonder een marketingplan kan een bedrijf of merk zijn doelen niet bereiken.
  • Digital Marketing: digital marketing is de discipline van marketing die zich richt op het ontwikkelen van een strategie uitsluitend binnen de digitale omgeving, zoals online marketing, veel bedrijven besteden deze uit bij online marketing bureaus zoals: Positive Digits.
  • Direct Marketing: direct marketing is een soort campagne gebaseerd op directe en tweerichtingscommunicatie die een resultaat wil bereiken door een specifiek publiek.
  • E-mailmarketing: e-mailmarketing is een van de meest winstgevende en effectieve technieken in termen van rendement. Natuurlijk bestaat het uit het verzenden van e-mails naar uw publiek, dus zorg ervoor dat u ook uw segmenten goed definieert. Een bedrijf kan door middel van het aanbieden van gratis verzending bij het aanmelden voor de nieuwsbrief komen aan e-mail adressen van consumenten en met de e-mails ervoor zorgen dat deze consumenten blijven terugkomen.
  • Mobile Marketing: Mobile Marketing is een breed concept dat alle marketing campagnes en acties samenbrengt die uitsluitend gericht zijn op mobiele platforms (d.w.z. smartphones en tablets). Hieronder valt ook social media marketing, een manier van marketing waarbij een bedrijf een account heeft op social media en daar geregeld nieuws of acties op meedeelt of meedoet aan trends om een groter publiek te verkrijgen.
  • Virale Marketing: Het hebben van iets dat virale gaat is de droom van elk bedrijf. Virale Marketing is als een virus; het verspreidt zich wild van de ene persoon naar de volgende en is in staat om ongelooflijk ver te gaan.
  • Performance Marketing: Performance Marketing is een methodologie die verschillende marketing methoden en -technieken toepast die adverteerders garanderen dat ze alleen hoeven te betalen voor behaalde resultaten.