Influencer marketing

Influencer marketing is een opkomende marketingstrategie die steeds meer bedrijven inzetten om hun doelgroep te kunnen bereiken. Op sociale media zijn er steeds meer influencers die een grote doelgroep aanspreken. Voor bedrijven is dit interessant. Op deze manier kunnen ze vrij eenvoudig de directe doelgroep aanspreken. In 2021 is rol van influencer marketing zelfs nog groter geworden omdat alle mensen op de hele wereld veel meer digitaal zijn gaan werken. In dit blogartikel zullen een aantal trends voorbij komen die in 2021 een grote rol zullen gaan spelen.

Micro influencers krijgen meer invloed.

Micro influencers zijn influencers die minder dan 10.000 volgers hebben. Ze kunnen vooral kleine lokale merken een platform geven om hun doelgroep aan te kunnen spreken. Vooral door de Covid- 19 pandemie waar veel bedrijven door getroffen zijn kan dit een mooie mogelijkheid zijn om de doelgroep aan te spreken voor een goed budget.

Influencers met een sterke specialisatie.

Steeds meer influencers specialiseren zich om zo te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Er zijn veel influencers die zich richten op een niche zoals food, fashion, interieur, lifestyle en online marketing ect. Deze influencers hebben hun volgers veel meer kennis te delen. Veel van deze influencers maken gebruik van een Umbraco website. Dit is een gebruiksvriendelijke managmentsysteem van orange-juice.nl wat geschikt is voor allerlei verschillende websites. Er zijn steeds meer tutorials op youtube waarin de kennis en specialisatie van influencers een grote meerwaarde heeft.

Real content

Er is veel kritiek geweest op influencers niet authentiek zijn. De resultaten van deze influencers daalden enorm. Een nieuwe trend is dan ook dat de inhoud van de content authentiek is. De connectie tussen de influencer en de adverteerder moet logisch zijn. Het is heel belangrijk dat de influencers transparant zijn naar hun volgers.

Samenwerkingen voor een lange termijn

Een samenwerking tussen de influencer en het bedrijven heeft het meeste rendement als deze langer duurt. De kracht van herhaling en gebruik van het product vragen om een langdurige samenwerking. De bedrijven zullen zich vooral richten op influencers met een sterke affiniteit met het merk.

Tot slot : Nieuwe platforms

Er zijn steeds meer platforms die merken zullen gebruiken. Afgelopen jaar hebben alle sociale platforms 80 nieuwe functies ontwikkeld en uitgebracht. Het gevolg hiervan is dat content van influencers verder zullen differentiƫren over meerdere platforms.

Geef een reactie