Ergonomie Tips voor thuiswerken

Ergonomisch werken is van toepassing in de kantooromgeving en maar waar je ook werkt het is uiterst belangrijk dat je werkstation ergonomisch is ingesteld. Het gebruik van lastige houdingen en voor het risico op letsel. Voor degenen die vaker thuis aan het werk zijn, hier zijn enkele ergonomie tips om te volgen.

Een speciale werkruimte inrichten

Zoek een ruimte met een bureau of tafel die kan worden gebruikt voor computergebruik; kan er gewerkt worden of niet?

o Monitor: gebruik een aparte monitor, toetsenbord en muis; als u een laptop gebruikt zet de laptop stand of boeken

o Toetsenbord en muis: gebruik een traditionele set-up, sluit laptop rechtstreeks aan om te controleren of laptop op de standaard plaatsen en een extern toetsenbord en muis gebruiken

o Stoel: Gebruik het liefst een ergonomische bureaustoel met rugsteun en zittend kussen;

Voor een keuken of eetkamerstoel een zitkussen invoegen en een zachte handdoek of deken te plaatsen in uw lage rug gebied. Op deze manier creëer jezelf een ergo stoel.

o Een gebruiksvriendelijk werkstation:

Zet je laptop op een standaard en gebruik een zitkussen en opgerold externe zachte handdoek voor lage rugsteun

Laat eten in de keuken

Om voldoende ruimte te bieden om computerapparatuur goed te gebruiken, vooral het toetsenbord en de muis, probeer het voedsel in de keuken te laten. Het hebben van twee verschillende ruimtes zorgt voor gerichte tijd om te werken en plezierige tijd om te eten.

Gebruik voldoende natuurlijke verlichting

Creëer het speciale werkgebied met zoveel mogelijk natuurlijke verlichting. Stop het niet weg in een donkere hoek, maar in plaats daarvan gebruik maken van goede verlichting om de prestaties te verbeteren. Gebruik lampen waar nodig. Plaats de werkgebied loodrecht op ramen om verblinding te verminderen. Houd er rekening mee dat de monitor het helderste object in de ruimte is.

Drink veel water en neem pauzes gedurende de dag

Drink water consequent gedurende de dag. Neem bewegingspauzes elk half uur en verander houdingen bij het beginnen te vermoeidheid. Probeer manieren te vinden om taken voor korte perioden te kunnen opstaan en af te wisselen van de tijd.