Een goed geregelde klantenservice regel je zo!

Dat de klantenservice belangrijk is, dat weten we nu wel. Zeker in de tijd waarin we nu leven, zien we meer dan ooit dat we elkaar moeten helpen maar ook dat men vragen heeft. Aangezien we niet zomaar een winkel binnen kunnen lopen, moeten we het al snel van de online klantenservice hebben. In deze blog vertel ik je daar meer over en hoe je dat deel van je bedrijf goed runt. Lees je mee?

Een hele afdeling

Als je een klein bedrijfje hebt, zou je 1 of 2 dagen in de week kunnen inplannen voor het beantwoorden van mails. Zo blijf je up-to-date, daarnaast is dat een redelijke termijn en zo laat je klanten dus niet te lang wachten. Maar zodra je bedrijfje al wat groter is, heb je daaraan niet meer genoeg en let wel: de klantenservice is het gezicht van je bedrijf. Als het daar verkeerd gaat, zal men niet snel meer terugkomen en het omgekeerde is natuurlijk ook waar.

Zelf doen of laten doen

Je zou dus een hele afdeling kunnen toewijden aan de klantenservice en alles wat daarbij hoort. Zo is er ruimte voor klanten om zowel te mailen als te bellen en antwoord te krijgen in een korte tijd. Niemand wil immers lang met een klacht of vraag rondlopen. Maar je hoeft het niet zelf te doen! Steeds meer bedrijven besteden dit uit. Kijk bijvoorbeeld of een telefoonservice wat voor jou is. Bij het bedrijf Bizziphone.com bieden ze dat aan. Ideaal!

De service van Bizziphone

Maar nu vraag je je misschien af: wat is een telefoondienst? Een telefoondienst implementeer je in je klantenservice en laat je door een extern bedrijf uitvoeren. De medewerkers antwoorden dan in jouw naam. Natuurlijk doen ze dit niet zonder een beetje voorkennis. Alle medewerkers worden geïnformeerd over alle ins- en outs van jouw bedrijf. Zo kunnen ze je klanten te woord staan zoals je dat zelf zou doen. 

Welke dienst past bij jou?

Je moet altijd kijken wat er bij jouw bedrijf past. niet ieder bedrijf heeft behoefte aan een telefoondienst maar geloof me, je hebt er sneller behoefte aan dan je denkt. Of eigenlijk, je klanten hebben er behoefte aan en aangezien de klant koning is, kan je hen maar beter tevreden houden. Daarnaast biedt het gelijk een goede zijstap naar het uitbreiden van je bedrijf. Blije klanten en een succesvolle business? Dat wil toch iedere ondernemer?

Geef een reactie