Adverteren op Pinterest – 4 tips

Ga je adverteren op Pinterest? Dat kan een erg goede keuze zijn. Veel bedrijven maken gebruik van Pinterest. Dit platform staat niet alleen bekend als middel om inspiratie op te doen voor je interieur, je kunt er nog veel meer mee. Pinterest gebruikers zijn vooral op zoek naar inspiratie en ideeën voor de toekomst, in tegenstelling tot gebruikers van andere social media kanalen. Ze gebruiken het voor de meest uiteenlopende doeleinden. Groot gelijk dus als je als bedrijf graag zou willen adverteren op Pinterest. Hieronder vind je een aantal tips.

Doe aan A/B tests

Hoe kom je erachter of je campagne effectief is? Juist, door A/B tests te doen. Zet niet in op één advertentie maar creëer er meerdere. Op die manier kun je analyseren welke advertentie het beste werkt.

Experimenteer met verschillende doelgroepen

Misschien heb je al duidelijk voor ogen wat je doelgroep is. Toch is het onmogelijk om te bepalen wat voor doelgroep-targeting je het beste in kunt zetten, als je hier nog niet mee geëxperimenteerd hebt. Probeer verschillende opties om zo te zien hoe je je doelgroep eruit ziet en hoe je deze het beste kunt bereiken.

Zorg voor geschikte afbeeldingen

Afbeeldingen die je voor andere social media kanalen zoals Facebook en LinkedIn gebruikt kun je niet zomaar ook voor Pinterest inzetten. Creëer dus speciale afbeeldingen voor dit kanaal. Het dient daarbij om verticale afbeeldingen te gaan. Neem een kijkje op Pinterest om te zien hoe andere bedrijven dit doen.

Pinterest adverteren? Vergeet niet te retargeten

Je doelgroep zal niet direct converteren. Vaak hebben mensen meerdere interacties nodig met het betreffende product of merk, voordat ze overgaan tot actie. Vergeet dus niet retargeting in te zetten, op verschillende manieren.

Wil je ook aan de slag met Pinterest adverteren? Een online marketing bureau zoals Brandfirm helpt je daar graag bij.

Geef een reactie